Wikia

Rebel Snowspeeder
10129 box
Nummer10129
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode V: The Empire Strikes Back

Elementen

1457

Leeftijd

14+

Introductie 2003
Prijs

Vlag-US US $129,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

2555

Afmetingen (cm)

57,5 x 38,3 x 9,3

De 'Ultimate Collector Series' 10129 Rebel Snowspeeder werd uitgebracht in 2003 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De set bevat een Snowspeeder, voornamelijk opgebouwd uit witte bouwstenen, met oranje en lichtgrijs. Bijgeleverd zijn een standaard en een kaart met gegevens. Het model is niet op minifiguur schaal. Met diverse stickers word het detail vergroot.

Verhaal

In Episode V: The Empire Strikes Back vervullen de Snowspeeders op Hoth een belangrijke rol. Zo dankten Han Solo en Luke Skywalker hun leven aan Zev Senesca die hen na een nacht op de ijsvlaktes van Hoth ontdekte in een Snowspeeder. Tijdens de Battle of Hoth hadden ze de ondankbare taak om de Blizzard Force van General Veers te stoppen. Het pantser van de AT-AT Walkerbleek te sterk voor de wapens dus besloot Luke om al vroeg in het gevecht de tactiek met de harpoen en power cable toe te passen. Hoewel vele Snowspeeders werden vernietigd, slaagde Rogue Group er toch in om enkele Walkers te vernietigen en hun opmars naar de Echo Base en de DSS-02 Shield Generator te vertragen.

LEGO.com

LEGO logo Bouw de ultieme Snowspeeder!

De Rebel Alliance vertrouwde op de kracht van de Snowspeeder in de Battle of Hoth. Nu kun je een gedetailleerd model van dit geweldige voertuig maken met deze LEGO Star Wars Ultimate Collector Series set! Deze omgebouwde T-47 airspeeder beschikt over op twee vleugels gemonteerde laser kanonnen en een achter harpoen kanon. De twee-man cockpit stuurt functies aan, die bewegen, plus het model is voorzien van een speciale display stand en collectors kaart. Een geweldige aanvulling op de Star Wars collectie! Leeftijd 14+.

Notities

  • Op de verpakking staat de naam van de set als "Snowspeeder"; toch staat in alle bronnen "Rebel Snowspeeder".
  • De 'box art' is gelijk aan de voorkant van de handleiding, maar gespiegeld aan die van de verpakking.
  • Diverse bronnen melden dat de set 1455 bouwstenen bevat, maar op de verpakking staat 1457.
  • Volgens de Star Wars UCS Poster werd de productie van deze set in 2005 gestopt.

Verwijzingen

Andere sets met Snowspeeders:

Galerij

Verpakking

Set

Around Wikia's network

Random Wiki