Wikia

Big Ben
21013 box
Nummer21013
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Architecture
SubthemaLandmark Series
Elementen

346

Leeftijd

12+

Introductie 2012, 1 juni
Prijs

Vlag-NL €29,99
Vlag-BE  €29,99
Vlag-DE €29,99
Vlag-UK £24,99 02 Jun 12 - nu
Vlag-US US $29,99 02 Jun 12 - nu
Vlag-CA CA $39,99 02 Jun 12 - nu
Vlag-AU AU $49,99
Vlag-NZ NZ $59,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

312

Afmetingen (cm)

14 x 25,9 x 4,65

De set 21013 Big Ben werd uitgebracht in 2012 als onderdeel van het Architecture - Landmark Series thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een model van de Big Ben, Londen, Groot Brittannië. Het model is bijna 20 centimeter hoog en heeft vooral beige gekleurde bouwstenen. De zwarte vierkante basis heeft een plat plaatje met de naam. Het heeft vier wijzerplaat elementen, die allemaal op bijna kwart 12 staan. Het verticale effect op de zijkant van het gebouw wordt versterkt door rooster elementen die een hoek van 90 graden zijn geplaatst. Bijgeleverd is een boekje vol details over het ontwerp van het gebouw en geschiedenis, plus feiten over de echte toren.

LEGO.com

LEGO logo Herschep 's werelds meest iconische uurwerk - de Big Ben klokkentoren!

De presentatie van de Big Ben klokkentoren, een van 's werelds meest herkenbare monumenten. Staande aan de noordoostelijke hoek van het Paleis van Westminster in Londen, Engeland, werd de Big Ben klokkentoren gebouwd van 1843 tot 1859 na een brand die een groot deel van het oorspronkelijke paleis deed afbranden. De klokkentoren is voorzien van klassiek design met een duidelijke gotische invloed. Het uurwerk zelf is ontworpen door Edward John Dent kort nadat de bouw van de toren begon. Deze LEGO Architecture serie interpretatie van de Big Ben klokkentoren is ontworpen door de Sloveense architect Roc Z. Kobe in samenwerking met het LEGO ontwerpteam.

  • Interpretatie van real-world architectonische bezienswaardigheid, de Big Ben klokkentoren
  • Boekje opgenomen met gegevens over het ontwerp en de geschiedenis (alleen in het Engels. Andere talen beschikbaar voor download.)
  • Verzamel de volledige reeks van de Landmark serie!
  • LEGO Architecture inspireert toekomstige architecten, ingenieurs en ontwerpers en architectuur fans over de hele wereld met behulp van de LEGO steen als een medium voor het reproduceren gewaardeerde structuren
  • Meet 19.4cm hoog, 9,6 cm breed en 8cm diep

Notities

  • Het model is ontworpen door Rok Zgalin Kobe, zijn eerste, die vanaf 2013 Adam Reed-Tucker als LEGO architect bijstaat.

Verwijzingen

21013 shop

Galerij

Verpakking

Set

Around Wikia's network

Random Wiki