Wikia

Lego pedia

4181 Isla De Muerta

Overleg0
770 pagina's
op deze wiki
Isla De Muerta
4181 box
Setnummer

4181

Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Pirates of the Caribbean
Bouwstenen

152

Minifiguren

Hector Barbossa
Hector Barbossa (skelet)
Elizabeth Swann
Jack Sparrow

Leeftijd

6 - 12

Introductie 2011, 18 april
Prijs

€ 26,99 US $19,99 25 Apr 11 - nu
£19,99 25 Apr 11 - nu

De set 4181 Isla De Muerta werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het LEGO thema Pirates of the Caribbean.

VerhaalBewerken

De kwade Hector Barbossa wil het eeuwige leven. te kosten van het leven van Elizabeth Swann maar Jack probeert Barbossa tegen te houden.

Aan het begin is het laatste muntstuk van de schat in handen van Elizabeth Swann gevallen, die het had gestolen van Will Turner, de zoon van Bill Turner. Barbossa valt met zijn bemanning Port Royal aan, en ontvoert Elizabeth, denkend dat zij het kind van Bill Turner 'Bootstrap Bill' is. Als Will, die over zijn oren verliefd is op Elizabeth, haar gaat redden met behulp van de piraat Jack Sparrow die net in Port Royal is aangekomen. Elizabeth wordt vervolgens gered door Jack Sparrow en Will Turner, maar Barbossa zet met de Black Pearl de achtervolging in, hij valt het schip van Jack Sparrow de Interceptor en neemt Jack, Elizabeth, Will en de bemanning in gevangenschap. Hij laat Jack achter samen met Elizabeth op hetzelfde eilandje waar Jack eerder heeft vastgezeten, en neemt Will gevangen.

Jack ontsnapt opnieuw door James Norrington, en zoekt de piraten op in de grot waar de schat ligt, Jack heeft een klein plannetje bedacht om Barbossa te misleiden en vertelt hem dat Norrington buiten wacht met zijn schip en hem vermoordt wanneer de vloek is opgeheven, Barbossa heeft natuurlijk geen zin om dood te gaan, en ze gaan een deal van Jack aan dat hij weer kapitein wordt en Barbossa de kapitein van Norringtons schip als zijn bemanning elke man heeft uitgeroeid. Barbossa neemt dat aan en wil 25% van Jacks buit die hij maakt, en ze hebben een deal, maar Barbossa had niet gezien dat Jack een muntstuk had gepakt en dat ze nu beide zijn vervloekt. Als dat plan van Jack in zijn werk gaat, gelooft Barbossa dat Jack niet voorspellend is, maar Jack zegt ook duidelijk dat hij niet te vertrouwen is en bevrijdt Will en Jack zelf bevecht Barbossa. Terwijl Barbossa afgeleid raakt, maakt Jack het bloedoffer en geeft het aan Will, Barbossa pakt zijn pistool en wijst het naar Elizabeth die ook meevecht tegen de bemanning, maar... Jack had al zijn pistool met dat ene schot gepakt en schiet recht door Barbossa zijn hart, en vertelt Jack dat hij zijn schot heeft verspild van 10 jaar geleden, maar Will had het bloedoffer ook gemaakt en Barbossa zegt: 'I feel... cold' (ik voel... kou) en valt neer.

Als Jack de aap een munt pakt uit de kist wordt hij vervolgens weer vervloekt en zwemt achter de Black Pearl aan.

Het eilandBewerken

Isla de Muerta is het eiland dat Hector Barbossa en zijn bemanning in Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl als haven en schuilplaats gebruiken. Hier ligt onder andere de kist met het vervloekte Azteekse goud, en andere schatten die de piraten hebben buitgemaakt. De naam is Spaans (zij het fout geschreven, het moet zijn Isla de la Muerte of Isla de los Muertos) voor Eiland van de Dood of Eiland van de Doden. Het eiland bestaat louter uit rotsen en grotten, is vrijwel altijd in mist gehuld, en erom heen liggen scheepswrakken. De wateren rondom het eiland zijn vergeven van de haaien en andere gevaarlijke dieren. Het eiland kan niet worden gevonden, behalve door diegenen die al weten waar het is. Jack Sparrow is in de film in staat het eiland te vinden dankzij zijn kompas, dat altijd wijst naar wat de drager het liefste wil. In Jacks geval is dat zijn schip, dat zich bij het eiland bevindt. In de tweede film blijkt het eiland te zijn gezonken in zee, samen met alle schatten die er lagen. Zodoende wordt het eiland in geen van de andere films meer gezien.

VerwijzingenBewerken

GalerijBewerken

Set

Minifiguren

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki