Wikia

1 x 1 en 1 x 2 Platen
521-1 box
Nummer521
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema System i Leg
Elementen

72 (EU) / 80 (US+CA)

Introductie 1962
Prijs

Vlag-NL NLG 1,95
Vlag-DE DEM 2,00
Vlag-SE SEK 2,75
Vlag-US US $0,50

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

68

Afmetingen (cm)

9 x 6,5 x 3,6

De aanvulset 521 1 x 1 en 1 x 2 Platen werd uitgebracht in 1962 als onderdeel van het System i Leg thema.

Samenstelling

De set bevat 1 bij 1 en 1 bij 2 platte (1 hoog) plaatjes in een specifieke kleur.
In Europa bestond de set uit 72 bouwstenen, 24 1x1 en 48 1x2, in een van de volgende zeven kleuren:

Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent

In Amerika en Canada bestond de set uit 80 bouwstenen, 50 1x1 en 30 1x2, in een van de volgende zes kleuren:

Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent

Latere catalogi tonen Europese sets met 70 bouwstenen, 28 1x1 en 42 1x2, in één van de volgende zes kleuren:

Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent

Notities

  • Bij Bricklink is de set ingedeeld onder het thema Classic, bij Brickipedia onder System i Leg. De laatste is hier aangehouden omdat System op de zelfde manier is geschreven als onder System i Leg.
  • Deze set is vergelijkbaar met de aanvullingsset 521 1 x 1 en 1 x 2 Platen (Scale Model) (1962) en 521 1 x 1 en 1 x 2 Platen (Samsonite) (1963).
  • De kartonnen doosjes hebben allen een andere achterkant, waarbij er geen rekening is gehouden met de voorkant; elke voorkant kan dus elke achterkant bevatten.
  • De Amerikaanse en Canadese verpakkingen hadden een andere presentatie dan de Europese.
  • De handleiding geldt voor alle aanvullingssets in de reeks en bevat niet echt een instructie maar meer ideeën hoe te gebruiken.
  • Dit is de enige set uit de reeks waar in de Europese versie minder bouwstenen zitten. Ook de verhouding tussen de platte 'eentjes' en 'tweetjes' is anders.

Verwijzingen

Zie ook:

En:

Galerij

Catalogi

Verpakking

Handleiding

Around Wikia's network

Random Wiki