Wikia

X-Wing Fighter
7191 box.jpg
Nummer7191
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

1304

Minifiguren

R2-D2

Leeftijd

14+

Introductie 2000, augustus
Prijs

Vlag-US.png US $149,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

2296

Afmetingen (cm)

59,2 x 43 x 6,8

De 'Ultimate Collector Series' 7191 X-Wing Fighter werd uitgebracht in 2000 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

Deze Ultimate Collector Series set bestaat uit een model van een X-Wing Fighter die op een standaard kan worden geplaatst, en het minifiguur R2-D2.
De fighter bevat ingewikkelde details en functies zoals de S-Foil vleugels die kunnen worden aangepast zodat zij in een standaard vluchtpositie of speciale aanvalpositie staan. De standaard bevat een sticker met de gegevens.

Verhaal

De X-Wing Fighter was één van de bekendste starfighters tijdens de Galactic Civil War en één van de meest waardevolle schepen van de Rebel Alliance. Men beweerde wel eens dat de X-Wing de meest complete starfighter was die ooit werd gebouwd.

In Episode IV: A New Hope gaan de rebelpiloten en hun astromech droids, zoals R2-D2, op weg naar de Death Star om deze te vernietigen.

LEGO.com

LEGO logo.png De ultieme X-Wing!

Als je denkt dat het opblazen van de Death Star moeilijk is, probeer dan maar eens de ultieme X-Wing fighter te bouwen. Met meer dan 1300 bouwstenen is het een van de meest realistische modellen in de Melkweg. Van de uitlaten van de motoren tot de uiteinden van de laser kanonnen, geen enkel detail is over het hoofd gezien. Perfect op schaal, heeft de X-Wing een indrukwekkende 50cm spanwijdte. Wordt geleverd met een standaard en plaat met gedetailleerde specificaties. Leeftijd 14+. 1304 stukken.

Notities

  • Het was een van de eerste twee UCS sets, samen met de set 7181 TIE Interceptor.
  • Deze set bevatte een standaard formaat R2-D2 minifiguur, ongebruikelijk voor een UCS set.
  • De formaatverhouding tussen de droid en de fighter werd later herhaald in de set 10134 Y-Wing Starfighter Attack.

Verwijzingen

Andere sets met X-Wings:

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.

Around Wikia's network

Random Wiki