Wikia

Clone Turbo Tank
7261-1 box
Nummer7261
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaEpisode III: Revenge of the Sith
Elementen

801

Minifiguren

Mace Windu
Star Corps Trooper
Clone Trooper
Clone Aerial Trooper
Clone Scout Trooper
Battle Droid (2)

Leeftijd

9+

Introductie 2005, mei
Prijs

Vlag-DE €119,99
Vlag-UK £69,99
Vlag-US US $89,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

1780

Afmetingen (cm)

57,2 x 38,1 x 9,1

De set 7261 Clone Turbo Tank werd uitgebracht in 2005 als onderdeel van het Star Wars - Episode III: Revenge of the Sith thema.

Samenstelling

Deze set bevat een Clone Turbo Tank, een BARC Speeder, een geschutskoepel en zeven minifiguren - Mace Windu, Star Corps Trooper, Clone Trooper, Clone Aerial Trooper, Clone Scout Trooper en twee Battle Droids.

De Turbo Tank bestaat voornamelijk uit grijze onderdelen en heeft vele functies waaronder twee cockpits aan beide uiteinden die de zitplaats van minifiguren worden geopend bij de controles, het openen van zijdeuren met een interieur tot figuurtjes of de blaster kanon te houden ook in de set, een zijdeur aan elke kant, die kan worden geopend om de motorruimte, beweegbare wapens op de top van de Turbo Tank en dan uiteindelijk een uitkijk die kan worden verhoogd en verlaagd met een minifiguur kan rusten op te onthullen.

De BARC Speeder is hoofdzakelijk samengesteld uit lichte en donkergrijze stenen met donkerrode accenten. Aan beide kanten voor en achter zijn schilden met emblemen geplaatst.

Van de minifiguren draagt Mace Windu een bruine cape (niet afneembaar). Hij heeft een paars light-up lichtzwaard. Als het hoofd wordt ingedrukt, gaat het lichtzwaard branden.
De Star Corps Trooper draagt een witte helm met gele markeringen rond de vin en een oranje pauldron over de rechterschouder en heeft twee donker blauw-grijze revolvers.
De Clone Trooper draagt een witte helm en heeft een donker blauw-grijze elektroverrekijker.
De Clone Aerial Trooper draagt een witte helm en op de rug een samengestelde jetpack en heeft een blaster met lange blauwe loop.
De Clone Scout Trooper draagt een zandgroene helm.
Eén Battle Droid heeft een zwart ionenpistool met rode loop en één heeft een tri-pod blaster.

LEGO.com

LEGO logo Help Mace Windu de Jedi Knights te verdedigen!

Hier komt de enorme clone turbo tank, geflankeerd door de snelle BARC speeder en klaar voor de strijd.

  • Gedetailleerde set bestaat uit een werkende vering, zodat de Clone Turbo Tank kan omgaan met ruw terrein!
  • Inclusief twee Clone Troopers, Kashyyyk Trooper, 2 Battle Droids, Aerial Trooper en Mace Windu met Light-Up lichtzwaard.

Verhaal

In Episode III: Revenge of the Sith wordt de Slag om Kashyyyk uitgevochten.

7261-1 box test

Notities

  • Dit is de enige set met light-up versie van Mace Windu.
  • Net als alle light-up lichtzwaard minifiguren, is het minifiguur van Mace Windu niet uit elkaar te halen, behalve het blad van het lichtzwaard.
  • Door een gaatje in de verpakking kon het lichtzwaard worden 'getest'.
  • Op de achterkant van de verpakking en in de handleiding is een alternatief van de set te zien.
  • Deze set werd opnieuw uitgebracht in de zomer van 2006. Die versie kwam met een normale (geen light-up) Mace Windu minifiguur met paars lichtzwaard met zilveren gevest. Het bevatte een extra Episode III Clone Trooper minifiguur met ionenpistool. Deze versie had ook een aantal wijzigingen in de bouw van de set. Sommige TECHNIC pins werden langer gemaakt voor een steviger en sterker bouwwerk. Het heeft geen invloed op het uiterlijk zodat beide versie's van de Clone Turbo Tank er precies hetzelfde uitzien. Het had ook een kleinere handleiding.
  • In tegenstelling tot afbeeldingen op Brickipedia hadden de minifiguren nog geen moderne versie van de blaster.

Verwijzingen

Mace Windu sw133 schuin

Andere sets met Clone Turbo Tank:

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.

Around Wikia's network

Random Wiki