Wikia

Begindoos
750-2 box.jpg
Nummer750
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Scale Model
Elementen

1530

Introductie 1962
Prijs

Vlag-DE.png DEM 90,00
Vlag-DK.png DKK 141,00
Vlag-SE.png SEK 108,00

Verpakking

Doos

De set 750 Begindoos werd uitgebracht in 1962 als onderdeel van het Scale Model thema.

Samenstelling

De set is een basis set die bestaat uit een groot aantal bouwstenen om modellen te bouwen, ondersteund met architectuur materiaal:

  • platte plaatjes 1x1, 1x2, 2x2, 2x3, 2x4, 2x8 4x8 6x8 noppen
  • bouwstenen 1x1, 1x2, 1x6, 1x8, 2x2, 2x3, 2x4, 2x8 en 2x10 noppen

in één van de volgende zes kleuren:

Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png

  • 1 instructieboekje, in de eigen taal, met uitleg over de functies van het systeem dat in deze set wordt gebruikt, en een overzicht van de andere beschikbare sets uit de serie, samen met de aanvulsets die ook deel uitmaken van het systeem.
  • 1 liniaal van karton, met 4 verschillende schaal metingen (2 per kant) in 1:12½ en 1:25 aan de ene kant, 1:50 en 1:100 aan de andere kant. Ze worden gebruikt voor het meten van de omvang van het gebouw dat wordt opgebouwd uit de stenen.
  • 3 vellen ruitjespapier, op maat gemaakt voor LEGO stenen. Elk raster op het papier komt precies overeen met 1x1 baksteen grootte. Op de vellen staat dezelfde maatvoering als de liniaal, uitgebreid met de schaal 1:200.

Notities

  • Deze set is de grootste in de modelbouwserie, die ook bestond uit de sets 751 Begindoos en 752 Begindoos (1962).
  • De set kon worden uitgebreid met aanvullingssets 518, 519, 520 en 521.
  • De kartonnen doos wordt in het Duits aangeduid als geschenkdoos, in het Zweeds als kit.
  • De set kunnen bestaan uit CA, ABS, of een mix van die twee. De doos werd in de loop van de tijd onderaan ook veranderd van bedrukt karton naar gewoon plastic.
  • Sommige landen zoals België en Zwitserland hebben 2 boekjes in verschillende talen.
  • Als de elementen als gemeld door Peeron worden opgeteld is het totaal 1567.
  • Peeron meldt dat de set werd geproduceerd van Kerstmis 1962 tot 1965. Ook Brickset meldt 1962. Andere bronnen melden 1963. Omdat wordt gesproken over de introductie van een serie inclusief aanvullingssets is hier 1962 aangehouden.

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Catalogus

Verpakking

Around Wikia's network

Random Wiki