Wikia

Bounty Hunter Assault Gunship
7930 box.jpg
Nummer7930
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Elementen

389

Minifiguren

Sugi
Aurra Sing
Embo
Elite Assassin Droid

Leeftijd

8 - 14

Introductie 2011, januari
Prijs

Nederland €49,99
Vlag-UK.png £40,99 28 Dec 10 - nu
Vlag-US.png US $49,99 25 Dec 10 - nu
Vlag-CA.png CA $64,99 31 May 11 - nu

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

698

Afmetingen (cm)

48 x 28,2 x 6,1

De set 7930 Bounty Hunter Assault Gunship werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een Bounty Hunter Assault Gunship en de minifiguren - Sugi, Aurra Sing, Embo en een Elite Assassin Droid.

Het Bounty Hunter Assault Gunship is uitgevoerd in groene, gele en grijze kleuren. Het heeft een cockpit voorop bestaande uit twee lagen, een grote deur aan de zijkant en een luik aan de achterkant. Bovenop bevinden zich de staartvin en dwars daarop de vleugels met aan de uiteinden de kantelbare motoren die kunnen draaien.
Van de minifiguren draagt Sugi twee messsen en een korte blaster, Aurra Sing draagt twee kleine blasters, Embo draagt een platte helm met opdruk, zwarte epauletten en een grijze bowcaster als wapen, en de Elite Assassin Droid draagt een lange blaster.

Verhaal

Deze set is gebaseerd op de Halo uit de aflevering "Bounty Hunters" Star Wars: The Clone Wars, Seizoen 2. De Halo is een sterrenschip gebruikt door premiejagers Sugi en Embo om een groep boeren te verdedigen op de planeet Felucia als Hondo Ohnaka en zijn bende piraten hen aanvallen. Het schip werd ook genoemd bij het redden van Chewbacca, Ahsoka Tano en een team van Jedi Padawans uit Trandosha.

LEGO.com

LEGO logo.png Grijp de Jedi Knights met de Bounty Hunter Assault Gunship!

De uitkomst van de Clone Wars staat nog niet vast als de premiejagers de achtervolging inzetten op de Jedi ridders! Het assault gunship van de premiejager is overal op voorbereid: het heeft kantelende motoren voor landen of snel vliegen, een cockpit die open kan, laserkanonnen en een cel voor gevangengenomen Jedi ridders. Inclusief geheel nieuwe minifiguren van Sugi, Aurra Sing, Embo en een IG-86 Assassin Droid bounty hunter.

Notities

  • Hoewel de set officieel in 2011 is uitgegeven, was de set al enkele dagen eerder te koop.
  • Het is de eerste set met Sugi, Aurra Sing en Embo.
  • Hoewel de LEGO.com beschrijving vermeld dat de zwarte droid een IG-86 Assassin Droid is, en niet de IG-88 Elite Assassin Droid, is de droid wel zo opgenomen omdat de samenstelling precies hetzelfde is.
  • In de loop van de tijd gingen de prijzen in Europa omhoog naar €54,99.

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Verpakking

Minifiguren

Video

2011 LEGO STAR WARS - Bounty Hunter Assault Gunship & T-6 Jedi Shuttle00:30

2011 LEGO STAR WARS - Bounty Hunter Assault Gunship & T-6 Jedi Shuttle

Around Wikia's network

Random Wiki