Wikia

TECHNIC Darth Vader
8010 box.jpg
Nummer8010
Productlijn LEGO TECHNIC
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

400

Leeftijd

9+

Introductie 2002, januari
Prijs

Nederland €49,99 vanaf januari 2002
Vlag-UK.png £34,99
Vlag-US.png US $39,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

540

Afmetingen (cm)

28,5 x 38,3 x 7

De set 8010 TECHNIC Darth Vader werd uitgebracht in 2002 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De set bestaat uit Darth Vader opgebouwd uit TECHNIC onderdelen, met in bijpassende verhouding een zwarte helm en een zwarte cape en lichtzwaard.
Het deelt een soortgelijke bouw met de 8008 TECHNIC Stormtrooper figuur en heeft het, net als andere TECHNIC Star Wars-sets, beperkte mogelijkheden. Zijn armen kunnen op en neer worden bewogen met behulp van hefbomen op de rug van het model. Extra hefbomen laten de vingers van de linkerhand openen en sluiten, of bewegen het lichtzwaard in de rechterhand op en neer. Ook het hoofd kan in verschillende richtingen kantelen. Met deze beperkte bewegingen is het figuur meer bedoeld als model. Het lichtzwaard bestaat uit zwarte, één grijze en 10 rode doorzichtige connectoren. Bijgeleverd is een sticker voor de borstplaat.

LEGO

LEGO logo.png 8010 Darth Vader

Darth Vader is één van de gevreesde leiders van het Imperium, en hij wijdt zich volledig aan het vernietigen van de Rebel Alliance. Voordat hij naar de donkere zijde overging, was hij een Jedi Knight, die onder de naam Anakin Skywalker bekend stond. Hij is een uitstekende vechter die heel goed weet hoe hij zij lichtsabel moet gebruiken. Vanaf 9 jaar.
Dit is een beschrijving overgenomen van de LEGO catalogus van januari-juli 2002.

LEGO logo.png Pas op voor de macht van Darth Vader!

Bouw de ultieme Star Wars schurk! Darth Vader heeft een echte doek cape en bewegende delen die jij controleert. Laat zijn lichtzwaard op en neer bewegen, of zijn linkerhand iets vastgrijpen en vasthouden. Hij is klaar om het Rijk naar de overwinning te leiden! Leeftijden 9 +. 397 stuks.

Notities

Verwijzingen

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki