Wikia

Guardian of the Deep
8058 box
Nummer8058
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Elementen

144

Minifiguren

Bobby Buoy

Dieren

Shark Guardian

Leeftijd

7 - 14

Introductie 2010, januari
Prijs

Vlag-NL €14,99
Vlag-DE €14,99
Vlag-UK £12,99 31 Dec 09 - 13 Oct 11
Vlag-US US $14,99 04 Dec 09 - 25 Oct 11
Vlag-CA CA $19,99 24 Sep 10 - 25 Oct 11
Vlag-AU AU $24,99

Gewicht (gram)

257

Afmetingen (cm)

26 x 19 x 5,6

De set 8058 Guardian of the Deep werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een grote haai, de Shark Guardian en het minifiguur van Bobby Buoy. Ook inbegrepen is een exclusieve rode Shark Key of "haaien sleutel".

De haai is geheel opgebouwd uit bouwstenen, voornamelijk in zwart met gele accenten. De bek, met rode accenten, kan open en laat de tanden zien. Het heeft twee bewegende vinnen en een bewegende staart. Voor het aanbrengen van details is een stickervel meegeleverd.

Het minifiguur van Bobby Buoy draagt een donker grijze helm met groen vizier en lime groene zwemvliezen. Hij heeft een zwarte harpoengeweer.

LEGO.com

LEGO logo 8058 Bewaker van de diepzee

De moedige duiker is op zoek naar de rode Atlantis schatkistsleutel. Hij doet zijn uiterste best om de enorme kaken van de haai, die de sleutel bewaakt, te ontwijken. Alleen zijn harpoengeweer en zijn zwemvaardigheden kunnen hem nog redden!

LEGO logo Deze schat bewaker neemt een hap!

In zijn zoektocht naar de rode Atlantis schat-sleutel, heeft de diepzeeduiker een van de dodelijkste wezens aangtroffen: een enorme zwarte haai bedekt met Atlantis markeringen! Zal de duiker zijn harpoen en zwemvaardigheid genoeg zijn om aan de happende kaken en slaande staart van de haai te ontsnappen met de kostbare sleutel, en de aanwijzing voor de locatie van de verloren stad?

  • De heldhaftige duiker minifiguur heeft een geweldige harpoen!
  • Rode Atlantis schat sleutel inbegrepen; verzamel ze allemaal!
  • Angstaanjagende haai bewaker heeft bijtende kaken, bewegende staart en hoofd!

Verhaal

De haai is een van de bewakers van Atlantis en valt aan met zijn vlijmscherpe tanden; hij bijt alles met één hap doormidden. Hij duwt hard met zijn zware lijf, en slaat met zijn sterke staart. Een zwak punt is dat hij alles aanvalt wat beweegt en dus makkelijk is afgeleid. Het bewaakt de Atlantis Shark Key.

Notities

  • In november 2009 was deze set al bij willekeurig Amerikaanse winkels te vinden als onderdeel van een vroege promotie van LEGO Atlantis.
  • De set maakt ook onderdeel uit van de set 66365 Atlantis Super Pack 4 in 1 (2010).
  • In het Verenigd Koninkrijk werd de prijs verhoogd naar £13,49.
  • Een andere grote haai werd opgenomen in de Aqua Raiders set 7773 Tiger Shark Attack (2007).

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.

Around Wikia's network

Random Wiki