Wikia

Typhoon Turbo Sub
8060 box
Nummer8060
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Elementen

197

Minifiguren

Axel Storm
Shark Warrior

Leeftijd

7 - 14

Introductie 2010, januari
Prijs

Vlag-NL €24,99
Vlag-DE €24,99
Vlag-UK £19,99 31 Dec 09 - 29 Oct 11
Vlag-US US $24,99 04 Dec 09 - 26 Aug 11
Vlag-CA CA $34,99 24 Sep 10 - 26 Aug 11
Vlag-AU AU $39,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

384

Afmetingen (cm)

28 x 26 x 6

De set 8060 Typhoon Turbo Sub werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een onderzeeër en twee minifiguren - Axel Storm en de Shark Warrior. Ook inbegrepen is een exclusieve gele Turtle Key of "zeeschildpad sleutel".

De onderzeëer, of sub, bestaat uit een romp met twee aandrijfpods aan haar bakboord en stuurboord. Elke pod bevat een grote propeller en kan volledig worden gedraaid langs de as van het schip. Aan de achterzijde van de stuurboord pod zit een veer-geladen pistool met rubberen projectiel, en aan bakboord een grijper op een boom die wordt gebruikt om de sleutel vast te pakken. Op elke pyloon dat een pod met de romp verbindt, zit een flick-fire raket. De romp heeft vier koplampen aan de voorkant en twee horizontale roeren achter. Op de top, beschermd door een neon-groene baldakijn, zit de cockpit die slechts een klein bedieningspaneel bevat. Achter de cockpit is een kleine antennetoren met navigatieverlichting. Aan de onderkant van het schip zorgt een glijdende mechanisme er voor dat de grote propellers kunnen draaien. Onder het eind van het achterschip zit een hekschroef. Voor het aanbrengen van details is een stickervel meegeleverd. De sub is 24cm lang en 21cm breed.

Van de minifiguren draagt Axel Storm een donkergrijze helm met groen vizier en lime groene zwemvliezen. De Shark Warrior is gewapend met een goudkleurige drietand.

LEGO.com

LEGO logo 8060 Typhoon Turbo onderzeeër

In de donkerste diepten van de oceaan vecht de duiker als een bezetene om de gele Atlantis schatkistsleutel te veroveren op de machtige haaienstrijder. De duiker vuurt de torpedo’s af die op zijn onderzeeër verborgen zijn in de hoop dat hij zo de strijd – en de sleutel - kan winnen.

Typhoon Turbo Onderzeer

LEGO logo De Typhoon Turbo Sub duikt in actie!

Diep op de bodem van de oceaan is de gele Atlantis Treasure Key bewaakt door een woeste Shark Warrior. Stuur de Typhoon Turbo Sub in de strijd - als de strijd moeilijk wordt, draaien zijn krachtige high-speed turbine motoren rond om een sleutel-klauw en verborgen torpedo lanceerinrichting te onthullen! Het is tijd om de verloren geheimen van Atlantis te ontdekken!

  • Set bevat 2 minifiguren: 1 heroïsche duiker en 1 Shark Warrior!
  • Gele Atlantis schat sleutel inbegrepen; verzamel ze allemaal!
  • Flip over de draaiende propellers sub!
  • Sub is gewapend met torpedo shooter en flick vuur raketten!
  • Klauw grijpt en houdt de schat sleutel!

Verhaal

De Turbo Sub werd gebouwd door Professor Samantha Rhodes met behulp van stenen gevonden in de docking bay van de Neptunus. Het werd ontworpen als een snel en wendbaar schip voor de exploratie en ontdekkingmissies. Aangezien de meerderheid van de structuur van het schip bestaat uit het aandrijfsysteem, heeft het alleen genoeg ruimte voor een éénpersoons bemanning, ondanks zijn nogal grote omvang.

Notities

  • De box art toont het rubberen pistool op de bakboord in plaats van de stuurboordzijde.
  • De box art laat zien dat het geladen pistool aan de linkerkant anders is dan die aan de rechterkant.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Around Wikia's network

Random Wiki