Wikia

Portal of Atlantis
8078 box.jpg
Nummer8078
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Elementen

1007

Minifiguren

Captain Ace Speedman
Professor Samantha Rhodes
Axel Storm
Squid Warrior
Shark Warrior
Portal Emperor
Diver Skeleton

Dieren

Haai (Atlantis) (2x)
Kikker

Leeftijd

8 - 14

Introductie 2010, mei
Prijs

Nederland €89,99
Vlag-DE.png €89,99
Vlag-UK.png £79,99 03 Jul 10 - 08 Mar 12
Vlag-US.png US $99,99 30 May 10 - 19 Nov 11
Vlag-CA.png CA $129,99 24 Sep 10 - 19 Nov 11

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

1873

Afmetingen (cm)

58 x 48 x 9

De set 8078 Portal of Atlantis werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een onderwater kasteel en zeven minifiguren - Captain Ace Speedman, Professor Samantha Rhodes, Axel Storm, een Squid Warrior, een Shark Warrior, de Portal Emperor en een Diver Skeleton. Er zijn twee haaien en een groene kikker toegevoegd. Ook inbegrepen zijn alle vijf Atlantis Schatkist sleutels.

De Poort van Atlantis bestaat uit met een haaienkop als toegang met links en rechts twee hekwerken, achterin een gevangenis met daarboven een grote ronde poort die een schat bevat. De hoofdingang gaat open en dicht als de kop van de haai wordt bewogen. Vanuit de bek gaat een donkerrode trap naar de donkerrode toren. Aan de bovenkant van de toren is de poort naar het portaal waar vijf sleutels in een ronde steen geplaatst kunnen worden. Aan de voorzijde is een klein platform met zo'n ronde steen. Het draaien van de sleutel op die steen opent de poort. Als de poort zich opent toont het een gouden schatkist. Als de schatkist wordt geopend, heeft het een rode, groene, blauwe en helder 'kristallen' juweel (waarschijnlijk respectievelijk een robijn, smaragd, saffier en diamant). De achterkant bestaat uit een gevangenis met handboeien, een bed, tafels en benodigdheden. Boven op de twee torens, links en rechts naast het hekwerk, zijn twee haaien geplaatst.

Van de minifiguren dragen de drie duikers, Captain Ace Speedman, Professor Samantha Rhodes en Axel Storm, allen een donker grijze helm met groen vizier en lime groene zwemvliezen. Captain Ace Speedman heeft een kleine propeller op de rug, Axel Storm heeft links en rechts op zijn helm twee verticaal geplaatste zoeklichten en heeft een fototoestel. Captain Ace Speedman en Professor Samantha Rhodes hebben beiden een zwarte harpoen.
De Portal Emperor draagt een zwart-goudkleurige helm en zwart-goudkleurige harnas. De Shark Warrior, Squid Warrior en Portal Emperor zijn allen bewapend met een gouden drietand. Het skelet draagt een zwarte helm met doorzichtig blauwe duikbril en heeft een groene smaragd.

Van de dieren zijn de twee haaien samengesteld uit bouwstenen, voornamelijk grijs en wit, met bewegende staart, zijvinnen en bek, met scherpe tanden. Ook een kleine groene kikker is toegevoegd.

LEGO.com

LEGO logo.png 8078 Poort naar Atlantis

Het portaal naar de verloren stad Atlantis is eindelijk gevonden! Maar er doorheen komen wordt de zwaarste opgave van allemaal. Eerst moeten ze het opnemen tegen verborgen valstrikken, haaienwachter standbeelden die tot leven komen, inktvis- en haaienstrijders en de Portaalkeizer zelf, voor ze het portaal kunnen openen met de vijf Atlantis sleutels! Zal het ze lukken?

LEGO logo.png Het portaal naar de verloren stad Atlantis is ontdekt!

Om daar door te gaan zal de duiker zijn grootste uitdaging tot nu toe zijn! De duikers moeten voorbij verborgen vallen, haaienwachter standbeelden die tot leven komen, Squid en Shark Warriors, en de Portaal Keizer komen om het portaal met de vijf Atlantis schat toetsen te ontsluiten.

  • Inclusief 7 minifiguren: drie duikers, 1 Portaal Keizer, 1 Squid Warrior, 1 Shark Warrior, een skelet
  • Bevat alle 5 Atlantis schat sleutels - groen, blauw, geel, rood en oranje
  • Duikers moeten oppassen voor de verborgen valkuilen!
  • Draai een schat sleutel in de steen om het portaal te openen naar Atlantis!
  • Haaienkasteel meet 46cm (18") breed en meer dan 32cm (12") hoog

Notities

  • De set is voor een deel vergelijkbaar met de set 8061 Gateway of the Squid, waar ook de sleutels konden worden gedraaid, en een gevulde schatkist aanwezig was.
  • Het Portaal van Atlantis is te zien in LEGO Atlantis: The Atlantis Movie tijdens de climax.
  • Deze set is de grootste Atlantis set met 1007 onderdelen.
  • Deze set is de enige die alle initiële Atlantis sleutels bevat.
  • Dit is het eerste optreden van de Portal Emperor.
  • Het skelet draagt dezelfde helm en duikbril zoals gebruikt in Aqua Raiders, wat aangeeft dat Atlantis in zekere zin een opvolger is als het gaat over mensen die vechten tegen onderwater wezens.
  • Waarom zou je onder water een trap nodig hebben? Is het kasteel misschien gezonken?

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Dieren

Haai (Atlantis).png
Kikker groen verh.png
Haai (2x)Kikker

Around Wikia's network

Random Wiki