Wikia

ARF Trooper
ARF Trooper lsw297
ja
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Helm
Lange blaster

Introductie

2011

ARF Trooper is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Het minifiguur draagt een witte helm uit een gloednieuwe mal, met een grote "fin" op de bovenkant van de helm, een groter gebied om de mond dan van een standaard helm, en een ingebouwde zonneklep boven de ogen. Het bedrukte vizier is precies in lijn met de ogen van het minifiguur. Het hoofd is vleeskleurig. De torso is gelijk aan die van een standaard Clone Wars Clone Trooper, dus wit met zwart en grijs afdrukken als detaillering op het pantser op zowel de voor-en achterkant, met zwarte handen. De benen zijn wit met een zwarte heupgewricht. Als wapen heeft het minifiguur een lange blaster.

ARF Trooper lsw297
sw297 Clone Wars witte helm met zand-groene print
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink
ARF Trooper sw378
sw378 Clone Wars witte helm met donkerrode print en insigne op de top, donkerrode armen
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Verhaal

De ARF Trooper, of voluit bekend als Advanced Recon Force Trooper, was een speciale Clone Trooper. Vaak kregen ze de opdracht om vijandelijke posities op een slagveld te onderzoeken. Zij reden op AT-RT's of speeders, maar toen ze voor het eerst getraind werden reden ze op levende dieren. Hoewel ze net als Clone Troopers goed zijn getraind om onzichtbaar te opereren, verschilden hun primaire taken zoals het verzamelen van informatie en het initiëren van verrassingsaanvallen.

Verwijzingen

Optredens

Sets

VersieAfbeeldingNaamJaarThemaAantalNotitie
ARF Trooper lsw297
7913 box art
7913 Clone Trooper Battle Pack Clone Wars
1
met lange blaster
ARF Trooper sw378
9488 LEGOcom
9488 Elite Clone Trooper & Commando Droid Battle Pack Clone Wars
1
met lange blaster

ARF Trooper1
ARF Trooper2
Versie 1, 2011Versie 2, 2012

Around Wikia's network

Random Wiki