Wikia

Atlantis Key
Atlantis Key 87748pb06.jpg
Nummer87748pb06
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Introductie 2011
Gewicht (gram)

1,1

Het accessoire atlantis key werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het Atlantis thema.

SamenstellingEdit

De Atlantis Key bestaat uit een goudkleurige ring met zes trans-paarse stukken, met in het midden een trans-paarse driehoek met goudkleurige driehoek met daarin de rode gestyleerde A van Atlantis in het centrum. De ring kan aan de hand van een LEGO minifiguur worden bevestigd.
Het accessoire is in de transparant-paarse kleur verschenen:

Transparent.png

AchtergrondEdit

De Atlantis key, vrij vertaalt "Atlantis sleutel", is een LEGO minifiguur accessoire, een exclusieve kristallen sleutel uit het verhaal van het LEGO Atlantis thema. Het is anders dan de vijf initiële variaties die verschenen in elk van de 2010 Atlantis sets (met uitzondering van de impuls stelt 8072 en 8073). Die sleutels hebben een afbeelding van een dier, waar op deze zesde sleutel de gestyleerde letter A van Atlantis wordt getoond.

VerhaalEdit

Met de laatste sleutel kan de stad Atlantis worden geopend en komt de lang gezochte Golden King tevoorschijn...

NotitiesEdit

  • De sleutel kwam een jaar later dan de andere schatsleutels.
  • De sleutel is slechts in een set verschenen.
  • De naam "Atlantis Key" is een aanname, het is niet officieel geduid. Omdat het duidelijk de gestyleerde A van het Atlantis thema heeft, is het hier zo genoemd.
  • ...de gestileerde A zou ook een variant van het Griekse "Labda" hoofdletter kunnen zijn; de omgekeerde V was het teken dat de Grieken uit de stad Lacedaemon, ook bekend als Sparta, op hun schilden hadden staan...

VerwijzingenEdit

Zie ook andere Atlantis sleutels:

OptredensEdit

7985 wallpaper.jpg
7985 City of Atlantis Atlantis

Around Wikia's network

Random Wiki