Wikia

Captain Panaka
Captain Panaka lsw321
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode I: The Phantom Menace
Accessoires

Hoed
Blaster

Introductie

2011

Captain Panaka is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Episode I: The Phantom Menace thema.

Samenstelling

Het minifiguur heeft licht bruin gekleurd gezicht, met zwarte ogen en witte pupillen, een 'treurige' mond door zaagtand patroon, zand blauwe armen, bruine handen, bruin tenue met tekening en zand blauwe benen. Hij draagt een speciale hoed met goudkleurige klep en extra nekbescherming. Als wapen heeft hij een korte blaster.

BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Verhaal

Captain Panaka was de persoonlijke Naboo Security Officer van Queen Amidala. Tijdens de naderende dreiging van de Trade Federation bleef hij trouw aan haar zijde staan, maar moest toezien hoe de Neimoidians Theed Palace innamen en Amidala gevangennamen. Ondertussen had de echte Amidala van identiteit gewisseld en had Sabé haar plaats ingenomen. De groep werd bevrijd door Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi die als ambassadeurs naar Naboo waren gestuurd maar geen akkoord hadden kunnen bereiken. Ook zij zagen de ernst van de situatie in en raadden Amidala aan om te vluchten.
Captain Panaka met blaster

Verwijzingen

Notitie

  • De hoed van Panaka is uniek.

Optredens

Sets

Captain Panaka lsw321
sw321
7961 box art
7961 Darth Maul's Sith Infiltrator Star Wars eerste optreden

Videogames

Around Wikia's network

Random Wiki