Wikia

Ninjago
LEGO logo Ninjago.png
ProductlijnLEGO SYSTEM
Subthema(s)LEGO Dimensions
Periode 2011 - nu

Ninjago, uitgesproken als "Nin-JA-go", is een LEGO thema geïntroduceerd in januari 2011.

Samenstelling

Het thema bestaat uit de locaties, de minifiguren van de personages en de wapens uit de wereld van Ninjago. De onderdelen zijn gemaakt van bouwelementen uit de SYSTEM productlijn. Bijzonder is dat een uniek spelelement is toegevoegd, "Spinjitzu". Verder is er 'merchandise' als magneetsets, sleutelhangers en een videogame.

Verhaal

Lang geleden schiep de eerste meester van Spinjitzu de wereld van Ninjago. De meester vormde de wereld met behulp van de vier mystieke wapens van Ninjago: de Nunchucks of Lightning, de Shurikens of Ice, de Scythe of Quakes, en de Sword of Fire. De meester vertrouwde de wereld en de vier mystieke wapens toe aan zijn twee zonen, Sensei Wu en Lord Garmadon. Zijn zonen beloofden om de geheimen van de wapens te beschermen. Echter, Lord Garmadon werd overgehaald door de duisternis en hebzucht en wilde de macht van de wapens voor zichzelf. Na een geweldig gevecht met zijn broer werd hij verbannen naar de onderwereld.

Door zijn nederlaag werd Lord Garmadon alleen maar kwader. Hij werd de heerser van de onderwereld en smeedde allianties met de Skullkin stam die daar woonde. Nu is hij opnieuw van plan om de vier wapens van Spinjitzu te veroveren. Om dat te voorkomen verzamelde Sensei Wu vier jonge ninja, Kai, Jay, Cole en Zane, om kunst van Spinjitzu te leren. Alleen zij kunnen Lord Garmadon stoppen.

Spinjitzu

De vechtstijl beoefend door de karakters van Ninjago heet Spinjitzu. De strijders draaien rond en gebruiken hun elementaire krachten om tornado's van energie en staal te worden. Meerdere sets in het spel hebben bijzondere spinner onderdelen, op maat gemaakt voor de verschillende karakters. Spelers kiezen hun personages, de wapens die het karakter zal gebruiken en een klein aantal kaarten om invloed op de uitkomst uit te oefenen. Een kaart kan alleen worden gespeeld als het karakter evenveel of meer kracht heeft, als aangeven op de kaart. Als de kaart een gouden wapen toont, moet het minifiguur met een gouden wapen spelen. Nadat de personages met een wapen op hun spinners zijn geplaatst, roepen de spelers "Ninja Go!", en worden ze tegelijkertijd rondgedraaid als tollen. Het doel is de tegenstander te verslaan: wie omvalt heeft verloren. De winnaar krijgt het wapen van de uitdager. Het spel is afgelopen als één speler alle wapens van de ander heeft. Hierna geeft de winnaar de wapens weer terug.

Verwijzingen

Themakaarten

Themakaart Ninjago.jpg
Themakaart Ninjago shop.png
Themakaart Ninjago 2012.png
Themakaart Ninjago 201208.png
Themakaart Ninjago 2013.png
Themakaart Ninjago Shop 201401.png
20112011 - Shop20122012 - Augustus20132013 - Shop
Themakaart Ninjago 201401.png
Themakaart Ninjago 201408 shop.png
Themakaart Ninjago 201501.jpg
Themakaart Ninjago 201502.jpg
Themakaart Ninjago 201506.jpg
Themakaart Ninjago 201601.jpg
20142014 - Shop2015/012015/022015/062016/01

Ondercategorieën

Deze categorie bevat de volgende 7 ondercategorieën, van een totaal van 7.

N

N meer

N meer

Around Wikia's network

Random Wiki