Wikia

Droid Brain
Droid Brain sw143.png
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Introductie

2004

Droid Brain is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2004 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De Droid Brain is gemaakt uit drie delen; een zwart, koepelvormige lichaam (als van een dome van een Astromech Droid), een transparant rode ronde voet en een transparant rode stud bovenop.

Verhaal

Ace-6 Droid Brains werden gebouwd door Cybot Galactica om de TIE / D geautomatiseerde TIE Fighters te besturen. Ze werden gebruikt als strijdkrachten tegen de nieuwe republiek. Hoewel ze meer geavanceerde programmering hadden dan de CIS ' Battle Droids, kenden Droid Brains geen hondengevechten tactieken of gemeenschappelijke intelligentie, waardoor de mens en andere organische piloten veel beter waren - en onvermijdelijk de New Republic een voordeel gaf. Ze werden niet langer gebruikt na hun falen in de strijd, waardoor de keizerlijke droom van een perfect droid leger uiteen spatte.

Verwijzingen

Notities

  • Niet in alle bronnen wordt de Droid Brain gezien als een echt minifiguur, omdat het niet over de hoogte en/of de anatomie van een standaard minifiguur beschikt.
  • Het is tot op heden in slechts één set verschenen.

Optredens

Sets

Droid Brain sw143.png
10131 box art.jpg
10131 TIE Fighter Collection Episode IV: A New Hope eerste optreden
Droid Brain sw143.png
K10131 box.jpg
K10131 Battle of Yavin Collection Episode IV: A New Hope in set #10131

Around Wikia's network

Random Wiki