Wikia

Eeth Koth
Eeth Koth lsw332
ja
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Lichtzwaard (groen)

Introductie

2011

Eeth Koth is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Het minifiguur is een variant verschenen. Het heeft een speciaal gevormd hoofd bestaande uit twee delen: een standaard hoofd, lichtbruin, met witte katachtige ogen en tekeningen rond de mond als snorharen, waarbij bovenop geplaatst een speciaal stuk met aan de voorkant zeven witte punten en zwart haar waar een vlecht naar achter, naar linksvoor en rechtsvoor hangt, elk met een bruine band. De torso heeft een print van zijn crèmekleurige Jedi kleding op een grijs shirt, met donkerbruine riem, witte armen met zwarte handen. De benen zijn ook crèmekleurig. Hij draagt een groen lichtzwaard.

BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Varianten

Eeth Koth lsw332
Eeth Koth lsw332 2
VoorkantAchterkant

Verhaal

Eeth Koth lichtzwaard
Eeth Koth was een Zabrak Jedi Master en een lid van de Jedi Hoge Raad tijdens de laatste jaren van de Galactic Republic. Iridonian Zabrak, zoals Eeth Koth, stonden bekend om hun mentale discipline, waardoor ze grote lichamelijke lijden konden weerstaan. Zijn natuurlijke vermogens waren zijn toegang tot de Jedi Order, en werd een vooraanstaand lid van de Jedi Council.

Koth nam deel aan de Battle of Geonosis, de start van de slag van de Clone Wars, als onderdeel van de 212 sterke Jedi strike team. Koth overleefde ternauwernood een LAAT gunship crash die het leven van Tarados Gon kostte, en werd aanvankelijk dood verklaard na het gevecht. Na terugkeer in zijn functie, zou Koth zijn mannen leiden in de Slag bij Korriban.
Een toevallige ontmoeting met de General Grievous leidde tot zijn gevangenneming in de Outer Rim. Echter, met behulp van handgebaren verborgen in een holotransmission gestuurd naar de Jedi Raad van Grievous, leidde Koth de Republic marine naar zijn locatie via Saleucami, waar Anakin Skywalker en Adi Gallia hem bevrijdden uit zijn gevangenschap.

Notities

Verwijzingen

Optredens

Sets

Eeth Koth lsw332
Versie 1
7964 box art
7964 Republic Frigate Clone Wars Versie 1

Videogames

Around Wikia's network

Random Wiki