Wikia

FX-6 Medical Assistant Droid
FX-6 Medical Assistant Droid
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode III: Revenge of the Sith
Elementen

15

Accessoires

Steeksleutel, Hamer, Oliekan, Moersleutel, Boor, Schroevendraaier

Introductie

2005

FX-6 Medical Assistant Droid is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2005 als onderdeel van het Star Wars - Episode III: Revenge of the Sith thema.

Samenstelling

Het minifiguur is droid opgebouwd uit 15 bouwstenen, met een ronde kop gemaakt van drie 2x2 grijze en een doorzichtig rode 'dish', met daaronder een torso van een ronde steen met een achthoekige plaat waar 5 robotarmen aan vast zitten, met daaronder een grijze 3x3 'dish' en conus als poten.

Verhaal

De FX-6 is een Medical Assistant Droid uit het Star Wars thema, gebouwd om te genezen en anderen te helpen om gewonde personages helen.
Een FX-6 Droid redde het leven van Darth Vader toen hij na zijn verwondingen op Mustafar werd binnengebracht in Palpatine's Surgical Reconstruction Center. De FX-6 voerde verschillende bloedtransfusies uit op Vader en herstelde de schade die was opgelopen aan zijn longen, ogen, stembanden, hoofdhuid, gezicht, armen en benen.
Wanneer Vader vervolgens hoort van de dood van Padmé vernielt hij alles in de kamer, inclusief deze droid.

Notities

  • Door LEGO wordt de droid enkel 'Medical Droid' genoemd, waar op Yodapedia wordt vermeld dat het om een FX-6 type gaat; alleen in de "Visual Dictionary" wordt deze Droid als een FX-9 Medical Assistant Droid omschreven.
7251 set

Verwijzingen

Optredens

Sets

7251 box art
7251 Darth Vader Transformation Star Wars met gereedschapset
Tf05 box
Toy Fair 2005 Star Wars VIP Gala Set Star Wars met gereedschapset

Videogames

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.

Around Wikia's network

Random Wiki