Wikia

Geonosian Pilot
Geonosian Pilot lsw320.jpg
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode II: Attack of the Clones
Introductie

2003

Geonosian Pilot is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2003 als onderdeel van het Star Wars - Episode II: Attack of the Clones thema.

Samenstelling

Het minifiguur zelf is gebouwd als een normale minifiguren. Het is identiek aan de Geonosian Warrior, afgezien van het feit dat de krijger vleugels heeft. Het heeft een donker grijs pak. Het hoofd is tamelijk insect-achtig, als gevolg van het feit dat in het Star Wars Universum, Geonosians insecten zijn.
Het minifiguur is tot op heden in twee uitvoering verschenen:

Geonosian Pilot lsw062.jpg
sw062 Episode II: Attack of the Clones donker zeegroen, met gouden ketting met rode steen.
BrickLink ico.png Minifiguur op BrickLink
Geonosian Pilot lsw320.jpg
sw320 Clone Wars bruin, grijze handen met in zwart een meer gedetailleerde bruine romp en hoofd, en blauwe steen in de ketting

Verhaal

De Geonosian Pilot vloog Geonosian Fighters tijdens de Slag om Geonosis en de Tweede Slag om Geonosis. In tegenstelling tot de Geonosian Warrior hebben zij geen vleugels achter hun torso.

Verwijzingen

Zie ook:

Notities

  • In het Star Wars universum, zijn vleugelloze Geonosians van een lagere klasse dan de gevleugelde Geonosians.
  • De Geonosian piloot torso, benen en hoofd zijn hetzelfde als een Geonosian Warrior. Het enige verschil tussen hen is dat de krijgers vleugels hebben.
  • In de 2011 commercial van de Republiek Frigate en Geonosian Starfighter vechten Geonosian Pilots tegen de Jedi. Dit is echter onjuist, want in Star Wars voeren alleen de Geonosian Warriors strijd.

Optredens

Geonosian Pilot lsw062.jpg
sw062
4478 box art.jpg
4478 Geonosian Fighter Episode II: Attack of the Clones eerste optreden
Geonosian Pilot lsw320.jpg
sw320
7959 box art.jpg
7959 Geonosian Starfighter Clone Wars

Around Wikia's network

Random Wiki