Wikia

Giant Squid
Giant Squid
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Elementen

88

Introductie 2010

Het dier Giant Squid werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

Het dier is geheel opgebouwd uit bouwstenen, voornamelijk in zwart met lime-groene accenten accenten. Het heeft zes tentakels, twee van rubber en vier van plastic, en een apart tanden gedeelte dat gedraaid kan worden door het draaien van een knop aan de tegengestelde einde van het hoofd van het monster. Voor het aanbrengen van details op de kop is een stickervel meegeleverd.

LEGO.com

Pijlinktvis Wachtpost

Verhaal

De Giant Squid, of pijlinktvis, is een LEGO dier. Het is in onderwater-thema Atlantis verschenen. De Giant Squid bewaakt de gezonken tempelruïnes in de diepe zee en is de wachtpost van de Squid Key.

De Giant Squid werd ergens in 1919 geboren, zoals Dr. Artimus Rhodes de baby in The Secret Journal noemde. Enige tijd na zijn geboorte werd de Giant Squid gevangen genomen door Shark Warriors, en toevallig opgesloten in dezelfde cel als Dr. Artimus Rhodes. De wachter werd bevrijd door de doctor, die het vervolgens 'Squiddy' noemde. De Giant Squid keerde terug naar zijn huis met de andere Squid Warriors.

De Giant Squid is 100 keer groter dan een gewone inktvis. Deze inktvis is in staat om zijn prooi te vangen tussen de acht zuigende gif poten. Dan bijt het met zijn reusachtige tanden om te smullen. De tweede aanval is het schieten van een wolk van inkt om de prooi te verblinden. Het is echter te groot voor kleine plaatsen, en kan worden gevangen door de poten vast te knopen.

Notities

  • Het dier is niet in alle bronnen opgenomen als een apart figuur, waarschijnlijk omdat het uit bouwstenen is samengesteld.
  • In tegenstelling tot de pijlinktvissen en octopussen heeft de Atlantis Giant Squid zes tentakels in plaats van de respectievelijk tien of acht tentakels.

Verwijzingen

Optredens

8061 box
8061 Gateway of the Squid Atlantis

Around Wikia's network

Random Wiki