Wikia

Golden King
Golden King atl020
Thema Atlantis
Accessoires

Helm
Harnas (Atlantis)
Drietand

Introductie

2011

Golden King is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

Het minifiguur is goudkleurig met rode tekening. Het gezicht is dubbelzijdig, beiden met wenkbrauwen, baard en snor; één met goudkleurig gezicht en rode ogen en norse tekening, één met geel gezicht met witte tekening zwarte ogen en met kleine (bijna lachende) mond. Op de torso is een tekening van een gespierd lichaam, met een rode riem. De handen zijn goudkleurig. Op de benen lijken, in rood, stroken van een rok getekend.
De Golden King draagt een goudkleurige Spartaanse helm en zwart-goudkleurige (roestig-ogende) harnas. Als wapen heeft hij een drietand.
Er is één versie van het minifiguur verschenen.

Verhaal

Het vinden van de Golden King, vrij vertaald de Gouden Keizer, was de belangrijkste doelstelling van het Atlantis thema in 2011. Het staat als standbeeld op wacht in de stad Atlantis. Als de duikers het met de Atlantis Key ontgrendelen, komt hij door het luik omhoog en komt hij tot leven.

Notities

  • De goudkleurige torso en de goudkleurige benen zijn nieuw.
  • Het harnas is gelijk aan dat van de Portal Emperor.
  • Het is het enige Atlantis karakter waar een Microfiguur van is gemaakt.
  • Het werd nooit duidelijk gemaakt of hij aan dezelfde kant stond als de Atlantis Warriors.

Verwijzingen

Optredens

Sets

7985 wallpaper
7985 City of Atlantis Atlantis met drietand

Andere producten

Galerij

Golden King atl020 standbeeld
Golden King atl020 levend
Als standbeeldLevend

Around Wikia's network

Random Wiki