Wikia

Jedi Knight
Jedi Knight sw057.png
Thema Star Wars
SubthemaEpisode II: Attack of the Clones
Accessoires

Kap
Cape
Lichtzwaard

Introductie

2002

Jedi Knight is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2002 als onderdeel van het Star Wars - Episode II: Attack of the Clones thema.

Samenstelling

Het minifiguur is in slechts een variant verschenen. Hij heeft een geel hoofd met twee zwarte stip-ogen, een grijze baard, twee grijze wenkbrauwen en een zelfverzekerde witte glimlach, zijn romp heeft een grijs tuniek, waaronder een wit shirt is te zien, onder de twee grijze armen heeft hij twee gele handen, en onder het bruine heupgewricht heeft hij een bruine broek. Hij draagt een bruine cape en een bruine kap. Hij heeft een groen lichtzwaard met zilveren gevest als wapen.

Verhaal

De Jedi Knight, ook bekend als Jedi Bob, is een LEGO Jedi Knight minifiguur uit het Star Wars thema. Van deze Jedi Knight is bekend dat hij heeft deelgenomen in de Slag van Geonosis, en gevlogen heeft op een Republic Gunship, samen met vier andere Clone Troopers. Hij heeft waarschijnlijk gevochten tegen tenminste een Droideka en twee Super Battle Droids, met behulp van zijn groene bladig lichtzwaard.

Jedi Knight met lichtzwaard.JPG

Notities

Van 2002 tot 2009 was het minifiguur alleen bekend als "Jedi Knight" uit de set 7163 Republic Gunship. Toen in 2009 het LEGO Star Wars: Het Complete Werk uitkwam, had het daar de vermelding "Jedi Bob". Echter, in de verklaring staat dat zijn naam wellicht "Bob" kan zijn geweest.

Verwijzingen

Optredens

Sets

Jedi Knight sw057.png
7163 box art.jpg
7163 Republic Gunship Episode II: Attack of the Clones
1
eerste optreden

Around Wikia's network

Random Wiki