Wikia

Battle of Yavin Collection
K10131 box
NummerK10131
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

2230 (563+985+682)

Minifiguren

Luke Skywalker
Yoda
R2-D2
Han Solo
Princess Leia
Chewbacca
C-3PO
Snowtrooper
Darth Vader
TIE Pilot (2x)
Droid Brain

Leeftijd

8+

Introductie 2004
Prijs

Vlag-DE €260,00

Verpakking

Doos (samengesteld)

Gewicht (gram)

4946 (913+2330+1703)

Het 'Value Pack' K10131 Battle of Yavin Collection werd uitgebracht in 2004 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

Dit "Value Pack" bestaat uit de volgende drie sets:

De set bevat 6 schepen en 12 minifiguren.

Verhaal

De Battle of Yavin in 0 BBY was één van de belangrijkste veldslagen die ooit plaatsvonden. In dit gevecht kon de Rebel Alliance de Death Star I vernietigen en daarmee het Galactic Empire een fameuze kaakslag bezorgen. Alle voertuigen in de product collectie werden gebruikt door de rebellen of het Rijk in de Slag bij Yavin, met uitzondering van de TIE / d Fighter, opgenomen in de set 10131 TIE Fighter Collection. De Millennium Falcon deed niet echt mee in de strijd, maar Han Solo en Chewbacca kwamen aan het eind van de strijd wel net op tijd terug om Luke Skywalker te redden in de Trench van de Death Star I.

Verwijzingen

K10131 DE catalogus

Notities

  • In de Duitse LEGO Shop@Home catalogus van kerst 2005, een jaar later dan de eerste registratie bij BrickLink, staat de set aangeboden voor € 260,00.
  • Het is opmerkelijk dat van de X-wing niet, net als de andere sets, de Original Trilogy Edition is meegeleverd.
  • De X-Wing is vreemd genoeg de Episode V versie, maar op dat moment was de Dagobah versie de enige X-Wing uitgebracht.
  • Door de samenstelling van de set zijn bijna alle hoofdrolspelers aanwezig.

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki