Wikia

LEGO Atlantis: The Atlantis Movie
The Atlantis Movie.png
Productlijn LEGO Films
Thema Atlantis
Leeftijd

6+

Introductie 2010, 15 januari

De film LEGO Atlantis: The Atlantis Movie werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

LEGO Atlantis: The Atlantis Movie is een CGI (Computer Generated Imagery) tv-film gebaseerd op het LEGO Atlantis thema. Binnen een duur van ongeveer eenentwintig minuten worden in een compacte verhaallijn de meeste van de personages, voertuigen, voorwerpen en wezens getoond. In tegenstelling tot de eerdere mini-films, zoals Indiana Jones and the Raiders of the Lost Brick, is de film ingesproken. Het bevat alle sets van januari 2010, behalve de limited-edition set 8079 Shadow Snapper.
Het verhaal bestaat uit zes delen.

LEGO.com

LEGO logo.png The Atlantis Movie

Een beroemde legende vertelt over Atlantis, een wonderschone stad met fabelachtige rijkdom en prachtige gebouwen, die in een ver verleden door de zee verzwolgen werd. Generaties lang heeft men vergeefs gezocht naar bewijzen voor het bestaan van Atlantis... tot nu. Professor Samantha Rhodes, een archeoloog en expert in oude talen, heeft een piramidevormige kaart gevonden die volgens haar de weg naar Atlantis kan wijzen.

Video

Lego Atlantis The Movie22:24

Lego Atlantis The Movie

Personages

Notities

  • De televisiezender Cartoon Network toonde de film op 15 januari 2010.
  • De film werd in 3D getoond op de Nederlandse LEGO WORLD in de herfst van 2010.
  • De film is niet beschikbaar op de Nederlandstalige site van van het LEGO thema.
  • Op de Engelstalige site is een 'Movie' onderdeel, waar links in het menu kan worden gekozen voor 'The Atlantis Movie'. Daarvoor gekozen wordt de gehele film getoond.
  • In de online game The Adventure is de film opgeknipt in vijf interactieve delen, waarbij opdrachten kunnen worden uitgevoerd. De onderdelen zijn wel in het Nederlands.

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki