Wikia

Ninja Wrap
Ninja Wrap wit.jpg
Nummerx54 (88430)
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Castle
Introductie 1998
Gewicht (gram)

0,76

Het accessoire ninja wrap werd uitgebracht in 1998 als onderdeel van het Castle thema.

Samenstelling

De Ninja Wrap bestaat uit één stuk, past over het hoofd van het minifiguur, heeft de vorm van een doek die over het hoofd gewikkeld voor de mond langs loopt waarbij een opening voor de ogen open blijft.
Het accessoires is in de volgende kleuren verschenen:

Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png
Transparent.png

Verhaal

De Ninja Wrap is een masker dat de Ninja's gebruiken om hun gezicht te verbergen. In media worden ninja vrijwel altijd afgebeeld in donkere kleding, met een masker dat alleen de ogen zichtbaar laat. Dit kostuum is echter grotendeels het product van fictie. In werkelijkheid droegen ninja alledaagse kleding om zich zo onopvallend te kunnen mengen tussen de menigte. Als ze een vijandig bolwerk moesten binnendringen, deden ze dit bij voorkeur door zich voor te doen als iemand die daar thuishoorde en zo gewoon naar binnen te wandelen, in plaats van te proberen ongezien binnen te glippen via bijvoorbeeld een muur of raam (wat in populaire media wel wordt neergezet als de standaard werkwijze van ninja’s). Alleen voor missies in het donker droegen ze speciale kleding. Deze was echter niet zwart, maar een soort donkerblauw.

Verwijzingen

Optredens

Zwart
Ninja Wrap zwart.jpg
2112 Cole Ninjago bij Cole
Wit
Ninja Wrap wit.jpg
30080 Ninja Glider Ninjago bij Zane

Around Wikia's network

Random Wiki