Wikia

Luke Skywalker Pen
P1729 box
NummerP1729
Productlijn LEGO Writing System
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode V: The Empire Strikes Back

Minifiguren

Luke Skywalker

Leeftijd

6+

Introductie 2003, januari

De pen P1729 Luke Skywalker Pen werd uitgebracht in 2003 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een zwarte pen met daar in geklemd het minifiguur van Luke Skywalker, in rebel pilot kleding met witte helm. Met de bijgeleverde oranje, rode en grijze bouwstenen kan de samenstelling van de pen worden veranderd.

LEGO

LEGO logo Luke Skywalker - Jedi Knight

Luke Skywalker heeft vaak gedroomd van galactische avonturen. Een noodoproep van Rebellenleider Princess Leia Organa plaatst Luke in het midden van de epische strijd tussen de Rebel Alliance en het kwade Rijk. Terwijl Luke de prinses redt, valt Obi-Wan door de handen van Darth Vader. Als laatste van de Jedi en de enige hoop voor de melkweg, wordt Luke geconfronteerd met zijn donkerste angsten in een dodelijke confrontatie met zijn vader, Vader zelf. De persoonlijke triomf van Luke wordt weerspiegeld in de gevierde overwinning van vrijheid en gerechtigheid in de hele melkweg.

Notitie

  • Het subthema Episode V: The Empire Strikes Back is een aanname; het is het eerste optreden van Luke Skywalker in deze variant en komt overeen met de beschrijving in de verpakking.
  • De oorspronkelijk Luke Skywalker Pen had een spelfout: de eerste versie was Luke Skywlaker. Een gecorrigeerde versie werd uitgebracht, maar de verkeerd gespelde pen is de zeldzamere van de twee.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Around Wikia's network

Random Wiki