Wikia

Plo Koon
Plo Koon lsw198.jpg
ja
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Lichtzwaard (blauw)

Introductie

2008

Plo Koon is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2008 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Het minifiguur heeft een rubberen hoofd met twee kleuren: oranje voor zijn gezicht en grijs voor de veiligheidsbril en het masker. De romp heeft een print van een donkerbruin Jedi tuniek, met een iets lichtere tint bruin voor de armen, zwarte handen, en bruine benen passend bij zijn tuniek. Plo Koon draagt een blauw lichtzwaard.

BrickLink ico.png Minifiguur op BrickLink

Verhaal

Plo Koon, bekend als het personage uit de Star Wars animatieserie The Clone Wars, was een Kel Dor Jedi Master en gedurende vele jaren een vooraanstaand lid van de Jedi Hoge Raad. Master Koon heeft verschillende missies verricht voor de Jedi Order en de Galactische Republiek. Plo Koon was commandant van de hechte kloon selectie bekend als de "Wolf pack". Plo werd bekend als een geduchte tegenstander, zowel op het land met zijn lichtzwaard als in de ruimte met zijn persoonlijke starfighter. Plo vloog op veel van zijn missies met de Astromech Droid R7-D4. Zo speurde hij de ruimte af op zoek naar het nieuwe superwapen van General Grievous – de Malevolence. Aan het einde van de Clone Wars tijdens het uitvoeren van Order 66, werd de Jedi Master neergeschoten in zijn fighter door Captain Jag en zijn Clone Pilots op Cato Neimoidia.

Verwijzingen

Optredens

Sets

Plo Koon lsw198.jpg
7676 artist impression.jpg
7676 Republic Attack Gunship Clone Wars eerste optreden
met blauw lichtzwaard
Plo Koon lsw198.jpg
8093 box art.jpg
8093 Plo Koon's Jedi Starfighter Clone Wars

Videogames

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki