Wikia

Portal Emperor
Portal Emperor atl013
Thema Atlantis
Accessoires

Helm
Harnas (Atlantis)
Drietand

Introductie

2010

Portal Emperor is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

Het minifiguur is groen en heeft het uiterlijk van een slang. Het hoofd heeft grote blauwe ogen en een mond met lippen als een slang. Op de torso is kruislings een bruine band met in het midden een oranje circel met de Atlantis driehoek. De bruine riem heeft een oranje gesp. Op de benen zijn ook bruine markeringen.
De Portal Emperor draagt een zwart-goudkleurige (roestig-ogende) helm en harnas. Als wapen heeft hij een drietand.
Er is een versie van het minifiguur verschenen.

LEGO.com

Portaalkeizer

Verhaal

De Portal Emperor, vrij vertaald Portaal Keizer, is een van de zes rassen, allemaal in de stijl van zeedieren, die Atlantis bewaken.

Portal Emperor met drietand en sleutel

Verwijzingen

Notities

  • In de LEGO Shop catalogus van januari 2010 werd het minifiguur aangeduid als een "Naga Warrior". Het woord Naga geeft aan dat dat de minifiguur is bedoeld om op een slang lijkt, tot het complement maken van de Atlantis wachters die al bestaat uit haaien, manta's en pijlinktvissen. In de mythologie, zijn Naga wezens half mens-half slang, met het lichaam onder de taille die van een slang.
  • Zijn Duitse benaming is Haikönig, wat haaienkoning betekent, naar het haaienkasteel waar de keizer post.
  • De Portaalkeizer stond ook op de eerste Atlantis themakaart.

Optredens

Sets

8078 box art
8078 Portal of Atlantis Atlantis met drietand

Andere producten

852907 set
852907 Portal Emperor Key Chain Atlantis sleutelhanger

Around Wikia's network

Random Wiki