Wikia

Quinlan Vos
Quinlan Vos lsw333
ja
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Lichtzwaard (groen)

Introductie

2011

Quinlan Vos is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Het minifiguur is een variant verschenen: Clone Wars stijl. Het hoofd is lichtbruin, zwart-wit voor de mond en wenkbrauwen, bruin en wit afdrukken voor ogen met bruine irissen, en oranje afdrukken voor details rond de ogen en mond. Over het midden van het gezicht loopt een horizontale gele lijn die zijn zijn qukuuf (Kiffar clan tatoeage) voorstelt. Vos heeft een zwarte weelderige haardos, waarvan een deel in bruin en zwart als in een staart vastgebonden wordt getoond op de torso. Op die torso worden ook bruine afdrukken gebruikt aan de bovenkant van de voorzijde van de romp voor de huid van de nek. Afdrukken wordt gebruikt op zowel de voor-en achterkant van de romp in verschillende tinten bruin, samen met zwart voor zijn riem, Jedi tuniek en bewapening, samen met zilveren bedrukking op de voorkant van de band en delen van beide zijden van de bepantsering voor details. De armen zijn lichtbruin met zwarte handen die handschoenen weergeven. De benen zijn zwart met een bruine heupgewricht. Hij draagt een groen lichtzwaard.

BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Varianten

Quinlan Vos lsw333
Quinlan Vos lsw333 2
VoorkantAchterkant

Verhaal

Quinlan Vos lsw333 lichtzwaard
Quinlan Vos was een Kiffar Jedi Master, die Aayla Secura opleidde. Nog voordat de Clone Wars uitbrak bespioneerde Vos de Confederacy of Independent Systems met de bedoeling om de tweede Sith te vinden en te doden. Tijdens zijn undercover actie wendde hij zich tot de Dark Side van de Force, en gedurende korte tijd was hij een van Count Dooku's top moordenaars. Echter, na een ontmoeting met Obi-Wan Kenobi waar hij hem hielp te ontsnappen van Asajj Ventress, werd hij teruggebracht naar de Jedi Temple, waar hij werd onderzocht vervolgens gegeven tijd om te herstellen van zijn undercover opdracht. Vos diende daarna als generaal in de Clone Wars, en werkte hij met Kenobi om de herovering van Ziro the Hutt en het verslaan van Cad Bane, maar tijdens de missie werd Ziro gedood en wist Bane te ontsnappen. Door zijn wantrouwen van de Clone Troopers wist Vos Order 66 te overleven.

Notities

Verwijzingen

Optredens

Quinlan Vos lsw333
Versie 1
7964 box art
7964 Republic Frigate Clone Wars Versie 1

Around Wikia's network

Random Wiki