Wikia

Saesee Tiin
Saesee Tiin lichtzwaard
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Lichtzwaard (groen)

Introductie

2011

Saesee Tiin is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Saesee Tiin heeft een speciale vorm van het hoofd; een grote ronding bovenop het hoofd met aan beide kanten een sort hoorn die naar beneden afloopt. Zijn gezicht ziet er hetzelfde uit als Mandalorians en Clone Troopers; het heeft veel van detail en een bange uitdrukking. Zijn torso is bedrukt met een Jedi gewaad in hetzelfde soort bruin als die van Plo Koon en Shaak Ti. Hij heeft grijze armen en zwarte handen. Hij heeft een groen lichtzwaard als wapen.

BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Verhaal

Saesee Tiin is een Jedi tijdens de Clone Wars. Hij was een Iktotchi Jedi Master en lid van de Jedi Council. Hij was een bekende Jedi en een van de beste Jedi gevechtspiloten in de Melkweg; hij beweerde dat hij alles kon vliegen. Tiin was aanwezig op een ontmoeting tussen de Jedi Masters Obi-Wan Kenobi, Adi Gallia, Plo Koon, en een groep van Clone Commandos op Kamino in verband met een onderzoek naar een slachting onder de kloons en de 'dood' van Asajj Ventress. Tegen het einde van de oorlog, probeerde Tiin samen met collega-meesters Kit Fisto, Agen Kolar, en Mace Windu de kanselier te arresteren, nadat hij weigerde zijn macht op te geven. Hij werd gedood door Palpatine, die daarna wordt ontmaskert als een Sith Lord, in de daarop volgende strijd.

Verwijzingen

Optredens

Sets

7931 handleiding
7931 Jedi T-6 Shuttle Clone Wars eerste optreden

Galerij

Saesee Tiin lsw308
Saesee Tiin

Around Wikia's network

Random Wiki