Wikia

Shaak Ti
Shaak Ti
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Cape (donkerbruin)
Lichtzwaard (blauw)

Introductie

2011

Shaak Ti is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

Het Shaak Ti minifiguur heeft een donkerbruin been stuk, met de torso en armen in bijpassende kleur. De onderkant van de torso is bedrukt met een band in een lichter bruin (met zwarte schetsen). Aan de bovenzijde is een rood gedeelte te zien, dat is de huid van Ti, daarom zijn ook de handen rood. Het hoofd is rood, met witte afdrukken op de huid met het patroon van het gezicht van Shaak Ti, inclusief witte afdrukken voor de lippen. De ogen zijn zwart. Het witte haar van Shaak Ti is op dit moment uniek, en toont haar drie hoofd-staarten, twee montrals en haar akul-tand hoofdtooi. Twee van de drie staarten komen aan de voorzijde naar beneden (een aan elke kant), terwijl de derde achter naar beneden gaat. De montals, of "horens", zijn een deel op de top van het haar, en de akul-tooth hoofdtooi wordt afgeschilderd door licht bruine afdrukken. Shaak Ti draagt een donkerbruine cape en blauw lichtzwaard, met zilveren gevest, als wapen.

BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Verhaal

Shaak Ti was een vrouwelijke Togruta Jedi Master die leefde in de laatste jaren van de Oude Republiek. Ti nam deel aan verschillende gevechten in de Clone Wars en was lid van de Jedi Council. Tijdens de Clone Wars, was zij belast met het toezicht op de productie van de Clone Troopers op Kamino. Ze werkte met twee Bounty Hunters, bij de beslissing over het lot van een groep Clone kadetten die niet konden goed samen te werken vanwege hun neiging om te betogen. Ti werd later belast met de verdediging van Palpatine tijdens General Grievous's aanval op Coruscant. Op een bepaald moment versloeg ze een dozijn MagnaGuards, maar ze werd geslagen door generaal Greivous in een volgend duel. Enkele dagen later werd Shaak Ti aangewezen om de Jedi Temple te verdedigen, terwijl Mace Windu met drie andere Jedi's Palpatine ging arresteren. Toen Order 66 werd uitgegeven, leidde ze een massale evacuatie van de tempel, daarna vluchtte ze naar Felucia. Enkele jaren later stierf Shaak Ti door de hand van Starkiller na een lang duel.

Verwijzingen

Optredens

Sets

7931 handleiding
7931 Jedi T-6 Shuttle Clone Wars eerste optreden

Videogames

Galerij

Shaak Ti lsw309
Shaak Ti

Around Wikia's network

Random Wiki