Wikia

Shark Guardian
Shark Guardian
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Atlantis
Elementen

136

Introductie 2010

Het dier Shark Guardian werd uitgebracht in 2010 als onderdeel van het Atlantis thema.

Samenstelling

De haai is een gigantische zwarte haai, geheel opgebouwd uit bouwstenen, voornamelijk in zwart met oranje accenten. Het heeft zes poten en twee scharen. Stickers met gouden Atlantische symbolen op de neus en rug zorgen voor meer detail.

LEGO.com

Haaienwachtpost

Verhaal

De Shark Guardian, of haaienwachtpost, is een LEGO dier. Het is in onderwater-thema Atlantis verschenen. Het is de wachtpost van de rode Shark Key.

Notities

  • Het dier is niet in alle bronnen opgenomen als een apart figuur, waarschijnlijk omdat het uit bouwstenen is samengesteld.
  • De haai komt ook voor in LEGO Atlantis: The Atlantis Movie. De Salvage Crew komt in aanraking met de haai, en verslaan het door het te verleiden een afleiding in te laten slikken; een zuurstoffles met een helm. De haai zou bijna Captain Ace Speedman opeten, maar voordat hij dat kon, moest de haai boeren, en werd opgeblazen door de zuurstoffles. De haai zweefde toen weg.
  • De haai verscheen ook in een LEGO Atlantis comic, waar hij werd verslagen door Bobby Buoy.

Verwijzingen

Optredens

Sets

8058 box
8058 Guardian of the Deep Atlantis

Overig

The Atlantis Movie
LEGO Atlantis: The Atlantis Movie Atlantis Film
Het Avontuur logo
LEGO Atlantis: The Atlantis Adventure Atlantis Online Game

Around Wikia's network

Random Wiki