Wikia

T-16 Pilot
T-16 Pilot sw077.png
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Accessoires

Helm (Rebel Pilot)
Ionenpistool
Elektroverrekijker

Introductie

2003

T-16 Pilot is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2003 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

Het minifiguur draagt een rood piloten overall met een rode helm. Op zijn gezicht is een zwart vizier getekend met op de linkerkant een lichte witte schuine streep als reflectie. Onder zijn overall heeft hij een zwart shirt en op zijn overall zijn twee borstzakken te zien. Zijn handen en heupen zijn zwart. Hij heeft een elektroverrekijker en een ionenpistool.

Verhaal

De T-16 Pilot vloog de supersnelle T-16 Skyhopper waarmee de rebellen probeerden het keizerrijk tegen te houden.

Notitie

  • In het boek LEGO Star Wars: Het Complete Werk staat de set en het minifiguur op de pagina van Luke Skywalker. Onder het plaatje staat: "Met zijn vizier, rode helm en rode vliegenierspak zou deze Skyhopperpiloot zomaar Luke Skywalker kunnen zijn". En dat zou heel goed kunnen want hij heeft bijna dezelfde mond en beiden besturen een T-16 Skyhopper. Deze theorie wordt echter nergens bevestigd.
  • Tot op heden heeft het minifiguur slechts eenmaal opgetreden.
  • Het is het enige minifiguur dat een rode versie van de Rebel Pilot helm draagt.

Verwijzingen

Optredens

4477 box art.jpg
4477 T-16 Skyhopper Star Wars met helm, elektroverrekijker en ionenpistool

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki