Wikia

Tusken Raider
Tusken Raider lsw052.jpg
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode II: Attack of the Clones
Accessoires

Tusken Cycler Rifle

Introductie

2002

Tusken Raider is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2002 als onderdeel van het Star Wars - Episode II: Attack of the Clones thema.

Samenstelling

Het minifiguur is vooral beige gekleurd. Het kale hoofd is beige en heeft witte, zwarte, donkergrijze en bruine afdrukken van bandages. De romp heeft als basis ook de beige kleur, waar met bruine afdrukken de patroonhouders gekruist over de romp zijn weergegeven. Ter hoogte van de nek is een bruin luchtfilter afgedrukt. De handen zijn donkergrijs, net als het heupgewricht. De benen zijn weer beige van kleur. Het heeft een zwart Tusken Cycler Rifle als wapen.

Verhaal

Tusken Raiders, ook bekend als zandmensen, waren een nomadisch levende soort, afkomstig van de planeet Tatooine. Tusken Raiders waren vaak vijandig tegenover anderen die de planeet bewoonden. In het jaar 22 BBY, nam een clan van Tuskens Anakin Skywalker's moeder Shmi gevangen. Anakin ging naar Tatooine om haar te redden uit de handen van de Tuskens. Maar toen hij haar vond was hij nog net op tijd om te zien dat zijn moeder bezweek aan haar verwondingen. Er brak iets in Anakin en uit woede doodde Anakin vervolgens alle Tusken Raiders die haar gevangen namen. Dit moment wordt wel gezien als de verandering van Anakin en zijn overstap naar de Donker Kant.

Tusken Raiders.jpg

Verwijzingen

Notities

  • Het minifiguur is slechts in één set verschenen.

Optredens

Sets

VersieAfbeeldingNaamJaarThemaAantalNotitie
Tusken Raider lsw052.jpg
7113 box art.jpg
7113 Tusken Raider Encounter Star Wars
2
eerste optreden

Andere producten

Tusken Raider lsw052.jpg
P1733 box.png
P1733 Tusken Raider Pen Star Wars pen

Videogames

Films

Around Wikia's network

Random Wiki