Wikia

Zam Wesell
Zam Wesell lsw059
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode II: Attack of the Clones
Accessoires

Helm
Bril
Geweer

Introductie

2002

Zam Wesell is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2002 als onderdeel van het Star Wars - Episode II: Attack of the Clones thema.

Samenstelling

Het minifiguur heeft een lichtpaarse romp en beenstukken, beiden met extra afdrukken in grijstinten en een donkerder paars die de kleding weergeven waarmee Zam bekend is. Ook de handen zijn lichtpaars. Het gele hoofd is dubbelzijdig - de ene kant met de menselijke vorm die Zam meestal nam, met de onderkant van het gezicht bedekt door een paarse doek, en de andere kant met haar natuurlijke verschijning. Ze draagt een een lichtgrijze helm en donkergrijze bril. Zam heeft als wapen een zwart geweer.

Galerij

Zam Wesell lsw059
Zam Wesell lsw059 2
Zam Wesell lsw059 3
Als mens met monddoekIn natuurlijke vormVan de achterkant

Achtergrond

Zam was een premiejager uit Zolan. Net als andere Clawdites, was Zam een gedaante-wisselaar (shape-shifter), al was ze veel meer ervaren dan de meeste anderen en in staat om voor onbepaalde tijd tot bijna op elke soort te lijken. Bij verschillende gelegenheden werkte ze samen met collega-premiejager Jango Fett, waaruit zich een hechte vriendschap met de zoon van Fett, Boba, ontwikkelde. Zam droeg een KYD-21 blaster pistool en was eigenaar van een airspeeder en een persoonlijke Assassin Droid.

Verhaal

Zam wordt ingehuurd door premiejager Jango Fett, als die op zijn beurt door Darth Tyranus wordt gevraagd om Senator Amidala te vermoorden. Als Jedi Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker de aanslag weten te verijdelen, volgt een wilde achtervolging in airspeeders. De Jedi weten Zam gevangen te nemen, maar eenmaal buiten wordt ze getroffen door een giftige pijl van Jango. Ze verandert in haar natuurlijke gedaante en kan in haar laatste ademtocht nog net zijn naam noemen.

Verwijzingen

Notities

  • Tot op heden is Zam in slechts één set verschenen.

Optredens

Sets

Zam Wesell lsw059
7133 handleiding
7133 Bounty Hunter Pursuit Star Wars eerste optreden

Videogames

Around Wikia's network

Random Wiki