Wikia

Zane
Zane njo001.jpg
Thema Ninjago
Accessoires

Ninja Wrap
Shurikens van het IJs
IJsspeer
Katana

Introductie

2011

Zane is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Ninjago thema.

Samenstelling

Zane is er in verschillende varianten:

  • Normaal
  • DX
  • Microfiguur
  • ZX
  • Kendo
Zane Themakaart Ninjago shop.png
Als een normale ninja, heeft Zane het klassieke masker, voor het eerst gebruikt in het Castle Ninja thema van 1998, in het wit. Zane's gezicht (die normaal gesproken, met uitzondering van zijn ogen, door de ninja wrap worden gedekt) bestaat uit twee zwarte ogen met witte pupillen, een rechte lijn voor een mond, een lijn onder de kin, en twee wenkbrauwen naar beneden. Zijn torso is een wit ninja gewaad met zwarte handen zonder afdrukken op de rug. De bedrukking op de voorzijde laat lichtgrijze kleding onder zijn gewaad zien. Op de romp is een gouden embleem, dat is waarschijnlijk een symbool van Ice in Ninjago, die ook verschijnt op de Zane's spinner. Zane's benen in deze variant zijn wit met licht grijze knoop patroon gedrukt op de heupen en benen.
BrickLink ico.png Minifiguur op BrickLink

Zane in de Film: als een DX-ninja, maakt Zane gebruik van hetzelfde gezicht en hoofddeksels als zijn eerste variatie, maar maakt gebruik van een speciale romp en benen combinatie. Zane's DX torso functies afdrukken op zowel de voor-en achterzijde, aan de voorzijde, een gouden afbeelding van de Ice Dragon. Aan de achterzijde, zijn de naam Zane en het ijs symbool in goud afgedrukt. Op de benen is een andere knoop verbonden met links van hem afgedrukt. Ook op de benen, is een voortzetting van de Ice Dragon ontwerp, hier is de staart afgedrukt.

Zane als een microfiguur is in principe Zane als een normale ninja op een kleinere schaal.

In Ninjago: Masters of Spinjitzu, leek Zane zowel een normale ninja en een ninja DX, maar zijn gezichtsuitdrukkingen werden veranderd om hem lijken vriendelijk. Hij kreeg ook hetzelfde haar als Agent Vegen (van het Agents thema) toen hij zijn wrap had verwijderd. Ook in de film, voordat hij een ninja was, werd hij afgebeeld met dezelfde gezicht en haar stuk en eenvoudige zwart-witte kleding.

In 2012 heeft hij een bedrukte stof, schouder armor en nieuwe afdrukken van de romp en de benen. Als een Kendo Ninja heeft hij een nieuw masker met een grill die iets van zijn gezicht laatn zien. Hij heeft ook de Samurai Warrior's armor.

Verhaal

Zane is de Ninja van het IJs. Hij is zeer serieus en beschikt over paranormale gaven. Zijn haarstukje in de film is een bruine crewcut en zijn wapens van keuze zijn de Shurikens van het IJs en de IJsspeer.

Biografie

Zane DX bio.jpg

Verwijzingen

Optredens

Sets
LEGO Games
Key Chains
Videogames
Films
Magazines

Galerij

Zane njo001.jpg
Themakaart Ninjago shop.png
ZaneOp de themakaart van de shop

Around Wikia's network

Random Wiki